8. septembra 2017

My life in Jasper (9) - waiting and shooting

Ahojte. Tak už mám za sebou ten dôležitý moment. 28. augusta som po rozhovore s právničkou poslala svoju žiadosť o trvalý pobyt a teraz už musím len čakať. Ak budem mať všetko dobre, bude to trvať cca 3 mesiace, kým mi príde kladná odpoveď. Aspoň teda kolegovi to prišlo po 3 mesiacoch ale môže to trvať až 6 mesiacov, čo dúfam, nebude môj prípad. Tak držte palce, nech na Vianoce už mám ten trvalý pobyt.


Posledný mesiac nebol až taký zaujímavý. V robote sme stále busy, tak keď mám voľno, moc sa mi na hiky nechce chodiť, tak som buď doma alebo v meste alebo len niekde v okolí. Naposledy som bola v Edmontone, len druhýkrát za ten čas čo žijem v Kanade. Na obed som bola v mexickej reštike, lebo kolega je z Mexika, tak chcel, aby som vyskúšala pravé mexické jedlo. A bolo to fajn. Nie moc štipľavé, ale tak akurát. Sa mi vynorili spomienky zo Škótska, kde som robila tiež v mexickej reštike :)




V Edmontone je jedno z najväčších nákupných centier v Severnej Amerike, kde majú aj waterpark s tobogánmi a umelými vlnami. Ale tam sme neboli. Namiesto toho sme si išli zastrieľať zo zbrane. Keď už strieľame z luku, chceli sme vyskúšať, aké je to držať skutočnú zbraň. Mali sme na výber veľké množstvo, ale nakoniec sme skončili s .375 Magnum revolver. Veľmi ťažká zbraň ale dalo sa to zvládnuť. A aj napriek tomu, že sme mali slúchadlá, tak to bolo strašne hlučné. Ale fajn zážitok. Určite sme neboli poslednýkrát :)



Posledné dva dni som mala voľno, tak sme sa vybrali na opačnú stranu od Jasperu, do BC. Nebolo toho veľa čo vidieť, lebo dym bol ešte horší ako tu u nás. Už aby sa ochladilo a vzduch sa vyčistil, lebo už je to otravné. Nezávidím ľuďom, čo sem prišli na dovolenku. Nič z toho nemajú. Dostali sme sa až do malej dedinky Valemount, čo je asi 100km od Jasperu. Zistila som, že tam býva jeden Slovák s rodinou a sú z mojej dediny zo Slovenska :)  svet je vážne malý. V takom doslova zapadákove by som nikoho takého teda nečakala. Je to veľmi malá dedinka, oveľa menšia ako Jasper a nič nie je na okolí. Žiadne väčšie mesto, hory sú ďalej... vážne neviem, čo by som tam robila... Majú tam ale rieku, ktorou sa lososy každý rok vracajú tam, kde sa narodili. A keďže už je september, tak sme už nič nevideli. Len jedného mŕtveho, čo to bohužiaľ nezvládol.


Mount Robson -  the highest point in the Canadian Rockies
V informačnom centre som sa bola opýtať, kde sa dá v okolí strieľať z luku, lebo som si nebola istá, či v Provincial parku sa môže alebo nie (lebo v národných parkoch je to zakázané.) Teta mi povedala, že to je prvý raz, čo sa jej to niekto pýta. Ale poradila nám, že pri jazere môžme, tak sme tam išli. A bolo tam veľmi pekne. Aj s tým dymom naokolo. Apoň to malo takú zaujímavú atmosféru. Nikde nikoho, len dve autá, čo kempovali neďaleko od nás. Ale bolo tam pekne, ticho a dokonca som aj vyhrala, tak to bol fajn deň.

A včera som bola na masáži. Dostala som ju ako darček, tak som si to pekne užila so šampanským a čokoládou nakoniec. Takže úspešný a pekný víkend za mnou (ja viem, že bola len streda a štvrtok, ale to sú moje dni off).

A čo ste robili vy v poslednom čase? Niečo zaujímavé?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára