10. júla 2008

Hello guys!

Ahojte všetci. Oficiálne vás pozdravujem z ďalekého Calgary. Po nekonečných 9 hodinách letu sme v poriadku doleteli do cieľa. Je toho veľa, čo by som vám chcela povedať, tak vám niečo poviem len v skratke, lebo to by bol potom strašne dlhý príspevok :-). Takže, ako začať? Asi tým, že je tu o osem hodín menej ako na Slovensku, sme vo výške niečo cez 1000 m.n.m. ,... Ale to si všetko môžete zistiť aj na nete. V týchto dňoch (4.7.-13.7.2008) je tu Stampede. Fotky zo sprievodu sú vo videu nižšie. Každý deň prebiehajú na štadióne súťaže na koňoch. Asi si viete predstaviť z rôznych filmov, ako naháňajú býkov, je tu rodeo na koňoch aj na býkoch, čo najrýchlejšie musia chytiť a zviazať teľa,... Je toho veľa.
Keď som bola v centre (Downtown), všade boli vysoké budovy, obrovské obchody pospájané cez ulice tunelmi. Sranda bola vo veži. Bola tam sklenená podlaha, cez ktorú ste mohli vidieť na zem z výšky 151 m. Dosť nepríjemný pocit.
Neviem, či by som si zvykla žiť v miliónovom meste ako Calgary, to ešte neviem povedať, lebo som tu len dva týždne, a to je krátka doba na spoznanie celého mesta. Najviac som sa bála cestovania v "MHD". Ale majú to tu dosť dobre spravené. Hlavný ťah tu tvorí vlak prechádzajúci cez celé mesto, stanice sú na každom kroku, a to nehovorím o autobusoch. S nimi je to podobné ako v Anglicku. Šoférujú tu aj ženy a Indovia s turbanmi.
Jediné, na čo som si nevedela dlho zvyknúť, bolo to, že tu všade vidím černochov, Indov, Číňanov,...
Zatiaľ toľko, už ma nič nenapadá. Ale keby ste chceli vedieť niečo viac, stačí sa ma opýtať. :-)
(a hoďte koment, aby som vedela, ako sa vám páčia fotky)

3 komentáre:

  1. vždy keď na teba pomyslím, pripadá mi to také neskutočné, že si fakt tak ďaleko ale potom vidím fotky, ktoré vyzerajú úplne ako z nejakého filmu a ty na nich a je jasné, že je to pravda, ale aj tak... neviem, je to sranda, celé také uveriteľne neuveriteľné... no dobre končím, aj tak asi nikto nevie,že o čom a ani ja už vlastne neviem, čo som chcela povedať, tak pa teda a užívaj si tam čo sa dá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tam bolo tak teplo a zidna foto v plavkach? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. aj by bola, možno na záhrade, lebo fakt tam nebolo kde. síce blízko bolo jazero, ale radšej som neriskovala :-)

    OdpovedaťOdstrániť