17. novembra 2008

Aj toto sa učíme v škole

Predmet:
Matrimoniogogika (pre tých, čo nevedia, je to výchova k manželstvu)
Dátum:
6.11. 2008, prednáška

(neuvediem celú, lebo to by bolo nadlho, ale len časť z nej)

60. roky: Beach Boys, Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd, BeeGees, Bob Dylan, Frank Zappa, Jimi Hendrix, Eric Clapton

Hippies:
- deti kvetov, je to psychedelické * hnutie mládeže 60. rokov 20. storočia propagujúce spontánnosť, voľnosť, mier, lásku, krásu, tiež drogy a pohlavnú promiskuitu, pod heslom flower-power. Hnutie hippies odmietalo spoločenské konvencie a protestovalo proti vojne a násiliu.
- neorganizované hnutie, ktoré vychádzalo z generácie beatnikov. Ich ciele boli nejednotné, za základnú je možné považovať vzburu proti spoločnosti, mier, lásku,...
- k naplneniu týchto cieľov sa združovali do skupín či komún, ktoré často realizovali voľnú lásku.
- častým cieľom bol len opak chovania väčšinovej spoločnosti.
- propagovali spontánne správanie, lásku a presadzovali názor, že človek si má užívať život a nebudovať kariéru, nenaháňať sa za peniazmi.


* psychedelické - spojené s pokojom, veľmi príjemným omámením zmyslov, estetickým vytržením a tvorivými impulzmi vyvolanými niektorými drogami


Heslá a pokriky hippies:
- Make love, not war!
- Let your minds be free.
- Flower power.
- Give peace a chance.
- Peace & love!
- Peace please!
- Let the sunshine in!


(Pekná prednáška, že? Napíšte komenty, aby som poznala váš názor na túto prednášku, či by ste na takej radi boli alebo nie :-) Ďakujem).


3 komentáre:

  1. ešte si zabudla, že sa úžasne obliekali :D ty sa máš, že sa aj takéto zaujímavé veci učíš, ja mám v škole akurát tak prednášky o tom ako mayovia mučili ľudí...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. koxo kedy mate najblizsiu prednasku? aj ja take chceeeeem!!! ucit sa o tom co je mojim vzorom posledne dva roky... brutalne zavidim, asi idem na TU :D p.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. najblizsiu prednasku by sme mali mat vo stvrtok, ale ja tam nejdem. je to dost zaujimavy predmet, preberame tam aj dost haklive temy, sem tam sa na seminaroch pohadame kvoli nazorom, ale inak to patri medzi moje najoblubenejsie predmety :-)

    OdpovedaťOdstrániť