4. septembra 2009

Jánošík




Príbeh najslávnejšieho zbojníka, ktorý bohatým bral a chudobným dával. Stal sa symbolom ľudového odporu proti panskému útlaku. Ľudová fantázia ho obdarila priam rozprávkovými vlastnosťami, zázračnou silou, neobyčajnou chytrosťou a odvážnymi činmi. Doteraz boli natočené štyri celovečerné filmy o Jánošíkovi, ale aj napriek tomu ľudového hrdinu celkom nepoznáme. Poznáme len ľudovú legendu o slávnom zbojníkovi, ktorý bohatým bral, chudobným dával a po zrade bol popravený zavesením na hák za rebro. Skutočného Juraja Jánošíka, mladíka z Terchovej približuje až tento nový film.

Odporúčam všetkým, ktorí majú radi historické filmy. Podľa toho, čo som zatiaľ videla, to vyzerá dobre a už sa teším keď si to budem môcť pozrieť celé. Len keby to kino nebolo také drahé.

2 komentáre:

  1. juj už sa teším a sa mi lúbi jakého ho spravili fešáka :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj mne sa to lubi. a chcela by som to vidiet. sice som chcela vidiet aj bathorycku a doteraz som si to nepozrela ale na toto musim ist aj keby co bolo :-)

    OdpovedaťOdstrániť