13. mája 2011

"Lonely nights"

Neukameňujte ma prosím. Možno ste čakali kapitolu, ale vzhľadom k mojej zaneprázdnenosti vám bude musieť stačiť aj taká krátka jednorázovka, s podtitulom songfic. Teda ak sa to tak dá nazvať. Prvá svojho druhu, ktorá vyšla z môjho pera (alebo kláves?). Síce aj ostatné jednorázovky som písala pod vplyvom nejakej pesničky, ale nedržala som sa textu. Ani tu mi to moc nevyšlo, veď uvidíte sami, ale tak snaha bola :)






„Musíme sa stretnúť. Je tu niečo, čo ti musím povedať.“ Hlas v telefóne znel vážne.
„Tak mi to povedz teraz.“
„Nechcem to riešiť cez telefón. Môžeš sa pre mňa zastaviť poobede?“ spýtala sa a ja som neváhal ani sekundu.
„Jasné. Prídem po teba o 4. Môže byť?“
„Budem čakať.“ Povedala a bez pozdravu zložila. Vtedy som tušil, že niečo nie je v poriadku. Vždy mi povedala buď ahoj alebo niečo iné, ale vždy sa rozlúčila. No teraz len položila. Uvidím čo sa stalo, keď sa stretneme. Vždy som sa na stretnutie s ňou tešil.

Prišiel som, ako som sľúbil. O 4 som zastavil pred ich domom a čakal som, kým nevyšla von. Bola krásna. Vysoká brunetka s krásnymi sivými očami. Bol som do nej zamilovaný už od základnej školy. Ona to možno ani netušila. Nemal som odvahu jej povedať, čo k nej cítim. Pre ňu som bol vždy len dobrý kamarát, ktorý tu bol vždy, keď niečo potrebovala.

„Ďakujem, že si prišiel. Môžeme vyraziť?“ spýtala sa.
„A kam?“
„Na cintorín. Potrebujem niečo vybaviť.“
Prekvapilo ma to. Tam zvykla chodiť len občas. No nepýtal som sa nič.

Zastavil som pri bráne. Obaja sme vystúpili a ona vykročila k hrobu jej otca. Ja som zostal opretý o auto a čakal som ju. Asi po 10 minútach sa vrátila a ja som si všimol, že má na lícach slzy.
„Stalo sa niečo? Si v poriadku?“ spýtal som sa ustarane.
„Ja...musím ti povedať, že...odchádzam. Odchádzam z mesta. Navždy.“ Hovorila prerývane.
„Čože? Kedy? Prečo? Kam?“ bombardoval som ju otázkami, no ona si len mlčky sadla do auta.

Since you're gone
There is an empty space
Since you're gone
The world is not the same

I go back to the places we've been

It feels like you're still there
I live all those moments again
Wishing you were here


Po tom, čo si odišla, zostalo v mojom srdci prázdno. Nič nemohlo tú dieru zaplniť. Vedel som, že nikto iný mi ťa nenahradí. Pamätáš si, ako sme chodievali do parku a ležali tam na tráve? Teraz tam chodím každý deň a vždy, keď zatvorím oči, cítim, že si tam so mnou. No keď ich otvorím, ocitnem sa v realite, v ktorej ty chýbaš. Kiežby si tu bola.

Since you're gone
There is an lonely heart
Since you're gone
Nothin' is like it was

There are memories all over the place

Bringin' it back all so clear
Remember all of those days
Wishing you were here


Chodím ako bez duše. Už som sa na teba snažil aj zabudnúť, ale nejde to. Stále na teba myslím. Musím ťa vidieť. Hoci neviem kde si, nájdem si ťa. Musíš mi vysvetliť, prečo si odišla. Prečo tak náhle a bez vysvetlenia?

Celé dva  roky som po tebe pátral, ale márne. Nikde som ťa nemohol nájsť. Až teraz. Videl som ťa, ako nastupuješ do auta v našom meste. Zakričal som na teba, ale ty si ma nepočula. Ponáhľal som sa k vášmu starému domu, no nikto tam nebol. Prečo mi to robíš? Musel som ťa zbadať? Čo z toho mám? Opäť na teba budem neustále myslieť, až sa z toho zbláznim. Ale neprestanem ťa hľadať. Neprestanem.

All those lonely nights
Lonely nights, lonely nights
Lonely nights, lonely nights
I gotta fight for you, yes I do
All those lonely nights
Lonely nights, lonely nights
Lonely nights, lonely nights
I gotta fight for you, yes I do
Yes I do

Since you're gone

There is a heart that bleeds
Since you're gone
I'm not the man I used to be


Zmenila si ma. Už nie som taký, aký som býval. Vyhľadávam samotu, s ľuďmi sa bavím len keď musím. A prekvapivo mi to vyhovuje. Odkedy som ťa videl naposledy, ubehlo už veľa času. No niekedy sa mi stáva, že ťa zahliadnem niekde v okolí, ale sú to len moje preludy, predstavy. Nič iné mi po tebe nezostalo. Kiežby som ti mohol povedať, čo som k tebe cítil. Myslel som si, že na to mám čas, ale mýlil som sa. Odišla si bez toho, aby som ti to povedal. Pokladal som ťa za samozrejmosť, myslel som si, že v tomto malom meste stvrdneme a zostaneme tu navždy. No zostal som tu len ja. Ešte stále chodím na miesta, kam sme zvykli chodievať s partiou, no nič už nie je také, ako bývalo.

I follow your steps in the snow
The traces disappear
We know what we've lost when it's gone
I'm wishing you were here

All those lonely nights

Lonely nights, lonely nights
Lonely nights, lonely nights
I gotta fight for you, yes I do
All those lonely nights
Lonely nights, lonely nights
Lonely nights, lonely nights
I gotta fight for you, yes I do
Yes I do


Sníval sa mi sen. S tebou. Boli sme na cintoríne, presne ako vtedy. Len jedna vec bola iná. Neplakala si, ale na tvári si mala úsmev. Volala si ma, aby som išiel s tebou. Chcela si mi niečo povedať, ale ja som ti nerozumel. Prišli sme až k autu, kde si sa ku mne otočila a z plného hrdla si zakričala: Pomôž mi! A potom si sa mi stratila. Nechápal som, čo to malo znamenať a už to ani nezistím, lebo vtedy som sa zobudil.

I go back to the places we've been
It feels like you're still there
I live all those moments again
Wishing you were here

All those lonely nights

Lonely nights, lonely nights
Lonely nights, lonely nights
I gotta fight for you, yes I do
All those lonely nights
Lonely nights, lonely nights
Lonely nights, lonely nights
I gotta fight for you, yes I do

Ako čas plynul, ja som si uvedomil, že som stratil veľa rokov len myslením na teba. A uvedomil som si, o čo som prišiel, až keď som ťa stratil. Chvíle strávené v tvojej spoločnosti boli vždy príjemné a veľmi mi chýbajú, no ja musím žiť ďalej. Ale ako som si sľúbil, budem ťa hľadať až kým ťa nenájdem a popritom sa budem snažiť začať žiť normálnym životom. Ktovie, možno ťa stretnem zajtra, možno o mesiac. Veď nádej zomiera posledná.

5 komentárov:

  1. to bolo krásne... úžasná pieseň, rovnako aj celý songfic, trošku smutný ale krásny... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem :)
    ani som nedúfala, že sa to bude niekomu páčiť. a pesnička je krásna, Scorpions majú väčšinou len pekné pesničky.
    a ja tuším ani nemám jednorázovku so šťastným koncom. alebo mám? teraz neviem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Smutné, ale pekné. Presne ako v živote. Tiež nevychádza všetko podľa predstáv, ale taký je už život. Komplikovaný, strastiplný a občas je aj veselo a svieti slniečko.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. začínaš byť na mňa príliš reálna, myslím tým ako nerobíš šťastné konce, lebo je to potom príliš ala skutočný život, ale tu by ťa fakt nezabila ešte aspoň jedna veta, že čo sa s ňou stalo :(
    inak veľmi pekné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ďakujem za komentáre. a nechajte sa prekvapiť, možno sa dočkáte pokračovania :)

    OdpovedaťOdstrániť