17. apríla 2012

My second life in Canada (report 24) - zmena?

Zdravím, ľudkovia. Mám kopec nových správ. A dokonca pozitívnych :) Zmeny v mojom živote prichádzajú tak nečakane a náhle, že ani nemám čas sa rozhodnúť, ktorú alternatívu zvoliť, aby všetko dopadlo dobre. Ale myslím, že som sa rozhodla správne. Teda zatiaľ si to myslím. Stále pracujem v tej pekárni, ale už len občas, keď je treba. A stále ma to tam baví, aj keď som tam niekedy do 11 večer. Ale čo človek nespraví pre druhých ľudí, ktorí mu pomohli? A vlastne vďaka tomu, že tam chodím, som spoznala človeka, cez ktorého som si našla svoju súčasnú robotu, ktorú mám na full time. Nevie o tom veľa ľudí, lebo sa nechcem nejak extra chváliť, takže to viete skoro medzi prvými...



Jedná sa o prácu v kasíne (ale nerobím krupiérku). Mám to asi 15 minút peši od domu, takže dopravu v podstate nevyužívam. A aspoň mám konečne aj nejaký pohyb a cesta cez park bude čím ďalej tým krajšia a niekedy z roboty sa tam určite zastavím písať (ako som to robila minulé leto). Ale to až keď sa všetko úplne znormalizuje a budem mať zabehnutý systém, lebo teraz je zatiaľ ešte všetko v takom miernom chaose. Ale zvykám si. Kolegovci sú sympatickí, nemám s nimi zatiaľ žiadny problém. Dokonca mi pochválili aj môj prízvuk :)

Len na jednu vec si ešte nemôžem zvyknúť. A to je pohľad na tých ľudí, čo tam chodia hrávať na automatoch. Každý deň tam stretávať skoro tých istých je dosť smutné. Ešte že v kasínach nie sú okná a balkóny. Okná preto, aby ľudia nevideli ako je vonku (či už je večer alebo dokonca noc), čo vyhovuje samozrejme kasínu, ale aj preto, aby ľudia z nich neskákali, keď prehrajú veľa dolárov (a pre ten istý dôvod aj nemajú balkóny).
Len ja nie som zvyknutá robiť v prostredí bez okien. Minule som prišla na prestávku a pozriem von oknom z "jedálne" a skoro som dostala šok. Vonku fujavica ako v zime. A ja len v tenkej jarnej bunde... No ale kým som išla domov bolo krajšie :)
A vyhovuje mi aj čas. Niekedy začínam o pol 9 a niekedy až o 10, takže pre mňa ideálne, lebo ja rada spím ráno :) A keďže to mám tak blízko, tak mi stačí vstať asi o hodinu skôr ako začínam...

Takže to by bolo k tej pracovnej stránke. Ale ani v osobnej to nie je až také strašné. Mám nápadníkov aj pekárni, ale dokonca už po mne pokukujú aj v kasíne. A to sa nepokladám za nejak extra peknú. Ale iný kraj, iný mrav sa hovorí... Tak uvidím, či sa niečo podarí...

A pred nástupom do kasína som stihla ešte aj dovolenku v horách s pár známymi (všetko Slováci). Cez Veľkú noc (od piatku do pondelka) sme sa boli vo vedľajšej provincii, Britskej Kolumbii, kúpať v horúcich prameňoch. Rezort bol krásny. Všetko čisté, okolie veľmi pekné, všade okolo hory, nasnežené bolo. Počasie nám vyšlo na jednotku, každý deň sme sa boli kúpať, takže som aj mierne opálená (kto by to bol povedal pri pár stupňoch nad nulou :)). A raz sa nám stalo, že si len tak oddychujeme v bazéne, snažíme sa nachytať čo najviac vitamínu D a zrazu začne snežiť. To bolo krásne. Ešte by som tam vydržala aspoň dva týždne, nie len 4 dni. Ale realita volá a ja som zas tvrdo pracujúci človek s dvomi robotami... Ale aspoň sa nenudím. Len nemám na nič čas. Niekedy sa nudím v práci, ale len občas. Ako napríklad dnes. Tak som si vytiahla na stôl maľované krížovky (to nevadí, že sú asi ročné) a začala som lúštiť. Kolega na to len divno pozrel, tak som sa dala do vysvetľovania. Len vysvetľovať to po anglicky Kanaďanovi bolo dosť náročné, ale asi po necelých dvoch hodinách mu to začalo ísť. Ľudia dnes výnimočne nechodili tak nahusto, tak sme mali na to dosť času. Len tých tringeltov dnes nebolo až tak moc ako minulý týždeň... Ale od zajtra to snáď začne. Do stredy je všade vymreto, cez víkend zas nával a mňa tam nechali v sobotu samu. Tak som lietala zo strany na stranu. Ale aspoň zistili, že ma to nedokázalo rozhádzať a že som to zvládla...

trošku toho snehu napadlo veľa...

a snehová búrka nás neminula

výhľad z nášho rezortu

moja maličkosť

moja maličkosť po druhé
"náš" hotel (to úplne napravo dole bol náš byt)

aj v lyžiarskom stredisku sme sa boli pozrieť

a tu sme na kratučkej lanovke nad strediskom (v kabínkach sa stálo)

Keďže dovolenka bola počas Veľkej noci, v pondelok nás chalani nezabudli vyoblievať a ja som to schytala najvias, lebo som skončila vo vani. Ostatné dostali len pár pohárov vody, ale ja som skončila mokrá celá. Našťastie sme tam mali sušičku, tak som mala šaty suché za chvíľu. Ale vôbec som to od nich nečakala, lebo hneď ráno ma hneď obliali pohármi vody (podotýkam teplej, brali na nás ohľad), takže ďalšiu oblievačku som už nečakala. Ale prekvapko sa im teda podarilo riadne :) Na túto Veľkú noc nezabudnem asi ešte dlho...

A ešte jednu výhodu som našla. Nemusím vôvec variť doma, lebo obed mám v robote a večeru si beriem odtiaľ domov. Len keď nerobím, musím sa prekonať a niečo navariť. Našťastie len pre seba, tak to sú len také rýchlovky...

No, nejak som sa rozpísala :) Ale aspoň máte čo čítať konečne. Tak zanechajte nejaké komentáre prosím. Stálo ma to veľa námahy napísať to počas toho, ako počúvam Two Steps From Hell (lebo pri nich mi lietajú myšlienky kade tade...) a už mám 10 hodín večer a som mierne unavená, lebo som mala len jeden deň voľno, aj to som nebola doma. Takže ďakujem :)

3 komentáre:

  1. Super Miša, teším sa s tebou :)
    Ja mám teraz kopec roboty s diplomovkou, ale snáď to stihnem dokončiť načas :)
    Tento víkend ideme s frajerom do Ríma, tak potom dám asi nejaké fotky na fb :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. je fajn počuť pozitívne správy... ;) v novej práci sa drž, hádam to bez tých okien prežiješ ... a nepodceňuj svoj šarm, si predsa slovenská baba! si krásna (a závidím ti tvoje dlhé úžasné vlasy, aby si vedela :D)
    a ten výlet musel byť ozaj skvelý... počasie sa mení aj tu, ale sneh už nepadal, iba na kopcoch... ale vlastne vy ste boli v horách, tak je to asi normálne :) Keď som videla tú fotku z lyžiarskeho strediska, tak normálne som mala chuť sa postaviť zo stoličky a ísť niekam na lyže ešte(chuť pretrváva, len je to ťažšie realizovateľné... :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tie nové vlasy máš ozaj super, neskutočne ti sadne tá farba, ktorú z nich horské slniečko tak krásne ťahá :)
    gratulujem ti strašne moc k novej super robote, som rada, že sa veci predsa len začali upratovať a teším sa aj z tvojich nápadníkov, hod nám sem fotky, urobíme anketu a dákeho ti vyberieme ;)

    OdpovedaťOdstrániť