23. júna 2017

My life in Jasper (7) - veci sa hýbu tým správnym smerom

K nadpisu sa dostanem až neskôr. Od posledného reportu prešli už skoro 3 týždne a nič také zvláštne sa nestalo. Ale predsa spomeniem pár vecí.




Mala som dva dni off, kolega tiež, tak sme išli spolu do Calgary. Šéf nám požičal jeho van (dodávku), naložil nám ju kreslami z reštiky a naša misia bola zaviezť ich do opravy v Calgary. Benzín sme mali zaplatený, takže som si užívala jazdu zadarmo :)  A samozrejme som si vydupala, aby som šoférovala ja, tak kolega len relaxoval vedľa na sedadle. Ja skrátka milujem šoférovanie. A ešte som mala aj také veľké auto, tak som sa cítila inak, než keď šoférujem obyčajné osobné. Cestou do Calgary sme sa zastavili len raz pri jednom jazere, lebo sme nemali veľa času. V oprave zatvárali okolo 4 a my sme tam prišli tesne predtým. Mali sme šťastie. Potom sme išli do IKEY kúpiť stoly do reštiky, dali sme si obed a potom som si bola u známych vyzdvihnúť svoju posteľ, ktorú som mala u nich odkedy ocino odišiel z Kanady. Večer sme išli do archery centra, kde sme si zastrieľali z luku a nakoniec sme si jeden aj kúpili. Konečne sa mi splnil sen a mám svoj vlastný luk a šípy :)

Night Hawk

Večer som zaviezla kolegu do hotela a ja som spala zasa u kamarátky. Vstávali sme skoro, lebo ona išla do práce. S kolegom sme si dali raňajky v jednej mojej obľúbenej kaviarni blízko domu, kde som bývala predtým a potom sme behali po centre (samozrejme len na aute). Boli sme kúpiť pár vecí na bicykle, zobrala som ho do našich európskych obchodov, kde si kúpil náš chlieb a klobásky a potom sme vyštartovali na cestu smer Jasper.

Mali sme dosť času, tak sme zastavili na vodopádoch, Elbow Falls, neďaleko od Calgary. Veľmi pekne tam bolo. Mimochodom, tam sa natáčal aj ten nový film s DiCapriom, Covenant, tak si ho možno pozriem znovu, aby som tam spoznala to okolie :)

A približne od Lake Louise a od odbočky na Jasper pršalo celú cestu až kým sme neprišli domov. Raz som musela zastaviť na odpočívadle, čo tak strašne lialo. Ale nakoniec som to odšoférovala až do konca, aj keď som bola už unavená. 

náš van


Bow Lake

Calgary skyline

Elbow Falls




Minulý týždeň mi prišiel hammock, tak som ho zložila a hneď aj vyskúšala. Veľmi dobrá kúpa. Musím aj našim doma jeden kúpiť keď prídem na dovolenku :)
A ešte som si objednala aj tulec na luk, lebo sme boli už párkrát strieľať vonku, a nemali sme si kam dať šípy :)  A raz som skoro trafila zajaca, lebo vybehol z lesa ako keby neviem čo ho naháňalo a posadil sa hneď vedľa terča. Keby som chcela, mohli sme mať večeru :)  Ale keďže nemáme licenciu, nemôžem loviť a môžem strieľať len mimo národný park. Tak musíme ísť asi 60km od Jasperu, aby sme sa dostali za brány parku. A nájsť dobré miesto na strieľanie nie je také jednoduché. Ale nakoniec sme našli dve  zatiaľ to vyzerá dobre. Už triafame terč skoro so všetkými šípmi, tak to je úspech. Postupne ho budeme oddaľovať a z 10m bude za chvíľu 20m :)

A aby som sa teda dostala k podstatnej veci, tak včera som si spravila nový profil na stránke kanadskej vlády, kde mám všetky všetky svoje žiadosti. Starý profil mi vypršal a keďže sa stále snažím získať trvalý pobyt, tak toto je veľmi podstatná vec, povedala by som až najdôležitejšia. Lenže mi to nevyrátalo body hneď ako vždy, ale až dnes sa mi to aktualizovalo a nemohla som najprv uveriť tomu číslu, čo som zbadala. Mala som o 100 bodov viacej ako naposledy. Takže to znamená, že pri najbližšom losovaní ma môžu vybrať na 90%, a to znamená, že by som si mala dať dokopy všetky dokumenty, čo budem potrebovať ku žiadosti k trvalému pobytu. Hneď som volala našim na skype a dobre, že som si kúpila fľašu vína, hneď som ju otvorila :)  Taká malá predčasná oslava. 

V poslednom čase sa dejú len dobré veci, tak už len čakám, kedy sa to všetko otočí. Ale už by nemuselo, už som si prežila dosť a konečne chcem mať už pokoj aspoň chvíľu. Dostala som druhú šancu, tak to musí niečo znamenať, nie?

A ešte posledná vec. Včera to bolo presne 3 mesiace, odkedy som prišla do Kanady. Neuveriteľne rýchlo ten čas letí...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára