4. júna 2017

My life in Jasper (6) - ľadovec a horúce kúpele

Ahojte. Znova sa ozývam a zasa mám pár zaujímavých vecí. Ten, kto mi povedal, že v Jasperi je nuda, ma teda nepozná :)  ja tu mám stále čo robiť :)  Na to, že je to malé mesto, je tu strašne veľa možností na aktivity po okolí.




Minulú nedeľu sme mali ako domáci (tí, čo bývajú v Jasperi a okolí) zadarmo pár vecí. Rozhodli sme sa, že pôjdeme na ľadovec a vyhliadkovú plošinu v horách. Jazero bolo ešte zamrznuté, tak loďka ešte nechodila a Banff bol zasa ďaleko. Na ľadovci som už raz bola ešte predtým keď som bola v Kanade aj s našimi. Volá sa to Athabasca Glacier a je asi 100 km od Jasperu. Myslela som si, že tam bude zima, lebo minule sme boli v lete a snežilo a fúkalo ale teraz bolo pekne slnečno a teplo. Tak som bola rada, že nám vyšlo pekné počasie. Sprievodca, ktorý šoféroval obrovské auto nám povedal, že každý rok z ľadovca ubudne asi 10m, čo je strašne veľa. Teraz sú z celkového ľadovca, ktorý tu bol ešte pred pár sto rokmi, už len 2%, čiže možno za ďalších 100 rokov tu ani nebude. Smutné. Ale piť vodu priamo z neho bol zážitok. Veľmi čistá a veľmi dobrá :)

Z ľadovca nás autobus zobral na vyhliadku, na ktorej som nebola, lebo ešte nebola otvorená keď som odchádzala z Kanady. Je to vlastne len oblúk so sklenou podlahou, asi 800 stôp nad roklinou. A keď som sa pozrela dole, nebolo mi všetko jedno. Aj keď som vedela, že to sklo je 4-vrstvové, ale aj tak to nebol moc dobrý pocit. Ale zážitok to bol. A hlavne sme to mali zadarmo :)  Pri ľadovci nám ešte robili aj BBQ, sme mohli prispieť len dobrovoľne, takže nás celý výlet vyšiel veľmi lacno. A stálo to za to. Videli sme pár medveďov, horské ovce, dokonca na vyhliadke aj horskú kozu, mali sme krásne počasie, takže výlet na jednotku. A ešte s ľuďmi, s ktorými robím v robote a ktorí sú fajn. Viacej takýchto výletov by bolo super :)

na ľadovci

Athabasca Glacier


trošku malý autobus





Cez týždeň som mala dosť času pred robotou, kolegovci mali off, tak som zobrala kamarátku, ich dvoch a išli sme sa okúpať do horúcich prameňov, čo sú asi 60 km od Jasperu. Výhoda bývať v horách, všetko je tu dostupné :) Sú tam 4 bazény, z toho dva s teplou vodou (30° a 40°) a dva so studenou (15° a 25°). Samozrejme, že sme ostali v tých dvoch teplých, ale s kolegom som sa stavila o 10 dolárov, kto vydrží v tom studenom dlhšie. Samozrejme som vyhrala :)  Po chvíli to nebolo až tak cítiť, že je studený a dalo sa to vydržať. Taký relax sme potrebovali. Rada by som tam chodila častejšie, len si neviem predstaviť, koľko ľudí tam bude v lete. Teraz to tam bolo celkom prázdne, tak sa tam dalo oddýchnuť. Ešteže to nie je moc ďaleko a dá sa tam ísť hocikedy, aj pred robotou, keď začínam až poobede.

A teraz mám niečo iné, čo vám chcem povedať. Môj malý brat, ktorý je o 4 roky mladší než ja, skončil minulý pondelok výšku, spravil totižto štátnice a je z neho inžinier :)  Kvôli tomu som neišla ani večer spať, ale počkala som naňho, aby mi napísal, či to spravil alebo nie. A oznámil mi to ako prvej, čo som rada a som naňho pyšná. Môj malý brat už vyrástol. Ako keby to bolo včera, čo začal chodiť ešte len na strednú a teraz že inžinier. To ja som už tiež taká stará? :)  Ako ten čas rýchlo letí,... Akurát som si uvedomila, že práve teraz je 10 rokov od mojej maturity... Ach bože, fakt starnem... :)
Ale za tých 10 rokov som zažila toho už toľko a život ma naučil veľa vecí. Cestovala som všade, všetko som si zariaďovala sama (až na nejaké nevyhnutné veci), spoznala som veľa nových a pár dobrých ľudí, videla som neskutočne veľa vecí... Takže to považujem celé za úspech :)  Lenže pomaly už 30 rokov na krku, žiadne deti, muž... Spolužiaci či už z výšky alebo z gymplu už ženatí, vydaté, s ďeťmi... Ale stále doma. A to by som ja nechcela. Ja potrebujem cestovať, spoznávať, kým sa dá :)


A posledná vec, ktorú som chcela spomenúť... normálne som zabudla, čo mám toho toľko v hlave :)
Aha :)  Písala som kamarátke v Calgary, či už sa jej narodili dvojičky a napísala, že áno, pred dvoma dňami :)  Tak sa teším keď ich pôjdem pozrieť. Akurát teraz cez týždeň sa chystám do Calgary zasa, tak možno ich uvidím. A keď sa nebude dať, tak nabudúce. Už má 4 deti, to by som ja asi nezvládla :)  Ale človek nikdy nevie. Ona chcela veľa detí, tak sa jej to podarilo :)  Hlavne, že sú všetci zdraví. Už aby bola doma z nemocnice a mohla si ich užívať naplno. Na fotkách čo mi poslala vyzerali strašne malé. Sú to baby a majú tradičné mená z Eritrei, ale nechcite, aby som vám ich sem napísala :)

A to by bolo asi tak všetko zatiaľ. Chcela som si ísť ešte ľahnúť na záhradu na deku predtým než pôjdem do roboty, ale pršalo tu dnes, tak je všade mokro. A musím počkať ešte pár dní, kým mi príde hammock, čo som si kúpila (teda skladáme sa všetci čo bývame na dome) a potom si budeme užívať leto naplno :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára