22. apríla 2017

My life in Jasper (2) - ten čas ale letí

Dnes je to presne mesiac, čo som pristála na letisku v Calgary. A za ten čas som toho stihla pomerne dosť. Hneď na druhý deň po prílete som bola s kamarátkou v divadle na predstavení Traja mušketieri. Úplne super to bolo. Vtipne spracované, veľa detailov, ktoré z toho urobili jedno nezabudnuteľné predstavenie. A najlepšie na tom bolo, že to režíroval jeden herec čo ho osobne poznám :)



Po týždni strávenom v Calgary som odišla do Jasperu  a začala som tu robiť. Zatiaľ je to v robote fajn, kolegovci sú v pohode a vôbec sa necítim, že by som sem nepatrila. Je to len začiatok ďalšej kapitoly v mojom živote. A dokonca mi pomôžu aj s papiermi, aby som si už konečne mohla požiadať o trvalý pobyt a konečne dosiahnuť môj vytúžený cieľ, t.j. ostať tu natrvalo.
Minulý víkend som bola v Calgary pre zbytok vecí, ktoré som mala uskladnené u známych v basemente. Pár vecí sa medzitým stratilo niekde, ale základné vybavenie mám a ostatné čo budem nevyhnutne potrebovať, si môžem hocikedy kúpiť. Najprv som si chcela požičať auto, ale kolega o tom nechcel ani počuť, tak mi nasilu vnútil jeho auto. Poznal ma dva týždne, nevedel o mne nič a aj tak mi svoje nové auto požičal. Nuž, Kanada je o niečom inom... :)  Prekonala som samu seba a vydala som sa na dlhú cestu autom, sama. Do Calgary je to cca 500 km, ale skoro celá je to diaľnica, síce cez hory, ale je. Čiže väčšinou som išla okolo 90-100 km/h. A tie výhľady stáli teda za to. Niekde nebol vôbec sneh, inde zasa metre a metre. Ale cesta bola dobrá. Hudbu som mala hlasno pustenú, sem tam som zastavila a obdivovala okolie, keďže na ceste som bola len ja. Iné autá som stretla len sem tam. A zo zvierat som videla len horské ovce, žiadnych medveďov ani kozy. Možno nabudúce.
V Calgary som prespala u známych, teda vlastne v Chestermeri, čo je kúsok na východ. A keďže bol veľkonočný pondelok, tak ako správni Slováci, nevyhla som sa ani vode :)   Okolo obeda som sa zastavila pre tie svoje veci  a vydala som sa na cestu naspäť. Znova 5,5 hodiny sama v aute. Zážitok to ale bol určite. Moja prvá jazda v Kanade a hneď takáto... Niekedy aj samu seba prekvapím :)

Neviem kedy pôjdem teraz do Calgary, ale určite chcem ísť vtedy, keď budú dávať v máji v divadle Macbetha. Minulý rok mal vraj veľký ohlas, tak ho zaradili aj tento rok. A rozmýšľam aj nad tým, že by som si kúpila vlastné auto. Predsa len, chcem spoznávať okolie a na bicykli alebo pešo nie je všetko možné a zasa kolega mi nemôže auto požičiavať stále. A sme aj tak trošku odrezaní od okolia, najväčšie mesto od nás je vzdialené asi hodinu autom. Čiže na nejaký veľký nákup alebo na úrad sa treba nejak dostať.

Tak držte palce, nech sa mi podarí konečne zrealizovať moje sny :)


P.S. asi som závislá na čínskych hruškách, tzv. apple pears :)



môj výhľad z domu kde teraz bývam 

v tej hmle je jeden veľký ľadovec

výnimočne veľa snehu

zamrznuté jazero



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára