1. mája 2017

My life in Jasper (3) - 1. máj a prvý hike sezóny

Je pozdní večer – první máj –
večerní máj – je lásky čas;
hrdliččin zve ku lásce hlas:
„Hynku! Viléme!! Jarmilo!!!





Ako každý rok v tento deň, aj dnes si idem čítať Máj. Ale až za chvíľu. Dnes vám chcem povedať o dnešku.
Konečne som sa odhodlala na svoj prvý hike po okolí Jasperu. Nechcela som ísť sama, predsa len sú tu všade len hory a medvede a iná divá zver sa tu len tak prechádza po meste. Našťastie som nahovorila kolegu z roboty, aby išiel so mnou. Vyrazili sme o 12 a naspäť do mesta sme prišli asi o pol 4. Čiže sme spravili asi takých 5-6 km hore a dole po kopcoch. Nie je to nič moc, ale sezóna ešte len začala a nemôžem hneď tak zhurta :) By som mala svalovicu asi týždeň. Ale toto bolo fajn. Stretli sme len dvoch ľudí, inak nič. Len jednu srnku na začiatku hiku a potom na konci a veľa veveričiek. V jednom jazere bol dokonca aj bobor. 

Vyšli sme na jeden kopec čo je hneď za domom kde bývam. Nič vysoké, ale tie výhľady stáli za to. Potom sme prechádzali okolo zamrznutých jazier a nakoniec sme sa ocitli hlboko v lese, kde bol ešte ľad na vychodenej cestičke, takže to bolo srandovné, lebo ten kolega nemal normálne topánky na hike, ale len tenisky :)  Ale nič sa nestalo. Užívali sme si krásny čistý vzduch, ticho a výhľady. 
Slnko tu zapadá až skoro o pol 10 a to je ešte len začiatok mája. V lete to bude skoro pred polnocou, takže sa teším na dlhé dni strávené vonku a pri jazerách (teda keď nebudem práve v práci...)

A keď už sme sa vracali do mesta, tak som zbehla do práce pre výplatnú pásku, potom do banky, na nákup a domov. A v robote mi šéf povedal, že sa môžem presťahovať za pár dní, lebo sa mu uvoľnilo miesto v dome, kde budem mať vlastnú kúpeľnu, čomu som veľmi rada. Len dúfam, že sa mi do izby zmestia všetky veci čo mám a ktoré som si doniesla v krabiciach z Calgary :)

Tu máte pár fotiek z dneška:









A teraz už idem ku knihe Máj, tak za pár dní sa znova ozvem :)

1 komentár:

  1. Pekne tam je :)

    My sa s Maťom chystáme koncom júna do Nórska, takže si tiež vyskúšame extrémne dlhé dni :)

    OdpovedaťOdstrániť