8. mája 2017

My life in Jasper (4) - bicykel aj tajný spolok

Ahojte. Tak sa znova ozývam. Mám nejaké novinky, o ktoré sa chcem podeliť. A sú dosť zaujímavé.





Odkedy som prišla do Jasperu, sledovala som ponuky bicyklov na predaj. Nové sa tu dajú kúpiť od 600 dolárov až po 10 000 dolárov a vyššie. Lenže to už je trošku iná liga, špeciálne upravenia a tak ďalej. A také ja určite nepotrebujem. Tak som v stredu išla s kolegom autom neďaleko do mesta Hinton, asi 75km severovýchodne odtiaľto. Jeden tam ponúkal na predaj tri bicykle, tak som si jeden vyskúšala a kúpila. Nie je najnovší, ale poslúži svojmu účelu :)  Jediné, čo som musela dokúpiť, bol zámok a taká špeciálna hokejistická páska, ktorou som oblepila rúčky, lebo boli obkúsané od psa a teraz sú ako nové :)  Už som ho aj bola vyskúšať v teréne. Na takom jednoduchom výlete okolo chatiek Fairmontu. Veľmi pekne tu je na okolí. Krásna modro zelená voda v jazerách, zasnežené kopce okolo a stále len pár ľudí, čiže idylka ako sa patrí. A ešte keď sa k tomu pridajú aj fajn ľudia, nie je o čom :)

môj "nový" bicykel a nová kamarátka Motoko

Motoko, kolega Gerardo a ja




Druhá vec, ktorú chcem spomenúť, je lavína, ktorá nás odrezala skoro od sveta. Bola to kontrolovaná lavína medzi Jasperom a Lake Louise (neviem kde presne), ale bola trošku väčšia ako čakali, tak ľudia nemohli prísť ani odísť z mesta, lebo tým smerom je len jedna cesta. A druhá lavína, ale tvorená zo skál a blata, spadla na druhej strane od mesta, ale myslím, že tade sa dalo prejsť po jednej ceste. Takže to tu bolo dosť zaujímavé posledné dni. Ľudia sa nám v reštike sťažovali, že mali zajednané hotely v Lake Louise a Banffe, ale kvôli lavíne nemohli odísť. Čo už, také veci treba očakávať, keď bývate v horách.

A posledná vec je asi najzaujímavejšia. V robote máme špeciálny výťah, ktorý je len pre nás zamestnancov a pre delivery účely. Naša reštika je totižto pod zemou. Ale o inom chcem. Keď vystúpime z výťahu, máme tam dvere do našej reštiky a oproti sú ďalšie dvere, ktoré sú vždy zavreté a nikdy som tam nikoho nevidela ísť. Ale minule mi kolega povedal, čo tam raz videl, keď si odtiaľ prišli vypýtať od nás ľad. Nechali tie dvere pootvorené a on samozrejme nakukol a spravil fotku. Nikto koho som sa pýtala, nevie o ničom čo by to mohlo byť. Podlaha v tej miestnosti je ako šachovnica, bielo-čierna, štvorcová, na jednej strane je na podstavci nejaký trón a nad ním niečo ako erb, ale na fotke sa to nedalo rozoznať. Dnes som na nete hľadala, o čo by mohlo ísť a asi po pol hodine snaženia sa mi to podarilo. V robote sme vtipkovali, že nejaký tajný spolok, o ktorom nikto nevie, ilumináti alebo niečo podobné :)  a neboli sme ďaleko od pravdy.....  Zistila som, že tam bývajú.....



Slobodomurárske stretnutia.... Kto by to bol povedal? Jasper ma neprestáva prekvapovať. A to som tu len mesiac aj niečo. Už som o tom počula, ale musela som si to vygoogliť. A tu je definícia, ktorú ponúka wikipedia (ak by ste teda nevedeli, o čo ide):

Slobodomurári sú nadnárodné neverejné združenie, ktoré vznikalo ako aristokraticko-meštianske, neskôr ako elitné buržoázne výrazne kozmopolitné kluby sociálno-etického a humanitárneho charakteru, venujúce sa filantropickej a filozofickej činnosti, v minulosti aj alchýmiii.

Ide v podstate o tajné bratstvo, ktoré tu v meste funguje už od roku 1925. Tu je článok, kde som všetko našla: ČLÁNOK
A len tak na okraj, medzi známych slobodomurárov patril napríklad aj Štefánik, Beneš, Mozart, Alexander Fleming (objavil penicilín), Bach, Voltaire, George Washington,...


Všetci mi hovorili, že v Jasperi je nuda a nič sa tu nedá robiť. Ako tak vidím, tak nuda tu určite nebude :)  veď keď niekto niečo chce, tak to nájde. A ja si tu určite nájdem niečo, čo sa tu dá robiť. Či už objavovať okolie peši alebo na bicykli alebo objavovať iné tajné miesta s tajnými spolkami :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára