4. júla 2011

My second life in Canada (report 16) - príchod znova do Kanady a stretnutie s grizzlym

Ako som sľúbila, tu je zhrnutie toho, čo som zameškala asi od...... februára. Domov z Kanady som prišla 1.3., aby som dokončila školu. Počas toho ako som bola doma, sa nič zvláštne neudialo, a tak som zasa tu. Prišla som sem minulý piatok, t.j. 24. 6. Presne v ten istý deň ako sme sem išli pred 3 rokmi. A vôbec to nebol zámer. Len skrátka ceny leteniek boli vtedy lacnejšie :)


Pamätáte sa ešte na Adama? Toho Kanaďana, s ktorým som sa zoznámila v januári? Tak s tým je koniec. Takto ma ešte nesklamal žiadny človek, takže škoda o tom hovoriť. Teraz cez leto ma čakajú možno iné vyhliadky, tak uvidíme. Predsa len v lete je viac možností nájsť si niekoho. Aj v takej veľkej krajine akou Kanada rozhodne je.

Ale poďme ďalej. Ako som spomínala, už som tu týždeň, zatiaľ si stále hľadám robotu, tak dúfam, že v blízkom čase si niečo normálne nájdem. Tak držte palce :)
A aby sme si aj oddýchli, tak teraz v sobotu sme boli na výlete v horách. Bývame v Calgary, v Alberte a na výlet sme išli do Radium hot springs, čo je už v Britskej Kolumbii, asi 270 km JZ od Calgary. Takže už môžem povedať, že som bola v dvoch provinciách Kanady. A jedna krajšia ako druhá. A zážitkov mám teda dosť. Po ceste tam sme išli po diaľnici a asi 3x sme videli čiernych medveďov, pár metrov od cesty. Raz dokonca na parkovisku. To bolo prvýkrát, čo som ich videla naživo, v prírode a nie v ZOO. Ďalej boli časté zvieratá srnky, jelene, pozemné veveričky, čiže chipmunks, raz som videla kojota a potom tieto medvede.

chipmunk
Keď sme prišli na miesto, vyšli sme na taký menší kopček, kde bola malá budova s vaničkami, v ktorých sa možno kúpali aj Indiáni. Je to vlastne taký rezort s termálnou vodou, ktorá je tuším jediná v Kanade. Nie som si istá. Ale bola teplá. Rýchlo sme sa išli prezliecť do plaviek a šup ho do bazénov. Aj voda v nich bola teplá, takže žiadne otužovanie nehrozilo. To bol tiež zážitok, kúpať sa v teplej vode, v horách, v nadmorskej výške možno aj do 1500 m. n. m. a dokonca som sa aj spálila. To sa mi nestalo už dosť dlho (asi odkedy som nebola pri mori :)).

moja maličkosť
Predstavte si, že sa kúpete v bazéne, v teplej vode a máte úžasný výhľad na hory na jednej strane a do rokliny na strane druhej. No niečo neuveriteľné a nezabudnuteľné.
Domov sme išli až okolo 6 večer a pred sebou sme mali asi 3-hodinovú cestu. Počas nej sa nám prihodilo tiež pár vecí. Ako si tak ideme po ceste, zrazu pozerám, že jedno auto stojí pri krajnici. Tak som dávala pozor, že na čo sa pozerajú. A predstavte si, že tam bol grizly. Tak sme zastavili aj my a asi 10m od nás bol veľký hnedý maco, ktorý si veselo prežúval nejaké bobule a nás si skoro vôbec nevšímal. Nemala som ani strach, ako by bolo normálne, hoci bol tak blízko pri nás. Možno nás necítil, nepamätám si kam fúkal vietor. Medvede nemajú moc dobrý zrak, tak nás možno ani nevidel :)
Len málo ľudí má šťastie vidieť medveďa. A ešte k tomu grizlyho. To je zážitok na celý život.

maco grizzly


Ako sme tak išli ďalej, tak asi za 10 minút sa nám podarilo zasa vidieť medveďov. Čiernych. Jedna bola mama a mala dve malé čierne medvieďatá. To som teda vôbec nečakala, že aj malých budem vidieť. Pri srnkách sa nikto nepozastavuje, ale keď je nablízku medveď, stoja tam všetci. Teda ak sa niekomu podarí ich zbadať. Tu si treba dobre všímať okolie a hlavne keď zbadáte stáť auto na krajnici, treba spomaliť a pozerať, či sa nepozerajú smerom do lesa. Ak hej, určite tam niečo bude a treba hneď zapínať foťáky a kamery :)


Večer sme prišli domov ešte po svetle, asi o pol 11, lebo po ceste sme mali ešte zastávky. Popozerať sa po okolí a tak. Veď taký výhľad na Skalnaté hory nemáte každý deň.
A vôbec som nebola unavená z takmer celodenného plávania. Najhoršie je asi to, že som celá spálená a keď mám na sebe veci, je to utrpenie. Ale počítam, že do stredy by sa to mohlo dať do normálu a konečne budem vyzerať ako človek a nie ako stena :)

výhľad na Skalnaté hory
Idem ešte prepísať kapitolku, aby som mohla konečne zverejniť pokračovanie, tak zatiaľ sa tu majte, čoskoro sa znova ozvem :)

4 komentáre:

  1. Do ameriky ma to nikdy neťahalo, ale ako to čítam, tak tú Kanadu by som ešte zvážila :D
    Ale na toho grizlyho ste sa dúfam pozerali iba z auta? :D
    Tak sa maj pekne, držím palce nech si nájdeš fajn prácu a aj nejakého milého chalana ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fíha, macík :) mňa by viac zaujímali chipmunkovia asi, by som sa ich snažila donútiť spievať :D ale iwka má pravdu, vyzerá to lákavo, mňa by ani amerika neurazila, ale už vidím, že kanadu určite nevynechám :D tak už som zvedavá na ďalšie zážitky a vyzerá to tak, že od septembra ti budem o niečo bližšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak treba sem prísť na návštevu. a duplom, keď už budeš bližšie. a kam pôjdeš? do Ovieda či niekam inam?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. grizzlyho dufam nestretnem.. vyzera hrozivo a uplne mi staci v zoo =D skalnate hory su tu naozaj krasne. potvrdzujem. a este taka luka pomaly v oblakoch. nezabudnutelne zazitky Ja som bola uz pekne opalena, len je tu ten suchy vzduch a clovek sa supe ako had. takze vybledla som zas =D
    ELBOW river je za to priserne studena! necudo ked tecie z ladovca.. takze po 5 minutach som mala omrzliny. uvidime ako prezijem zimu =P asi sa zakempim niekam ako macko grizzly ...

    Nataly, Calgary

    OdpovedaťOdstrániť