19. septembra 2010

Jeremy John Irons


Veľmi dlho som rozmýšľala, akého herca vám tu predstavím, pretože vás nechcem stále trápiť poviedkami. Dnes je 19.9., a v tento deň, ale v roku 1948 sa narodil jeden anglický herec, Jeremy Irons. Nepochybujem, že ho všetci poznáte, pretože je to jeden z veľmi dobrých hercov. Svoju hereckú kariéru začal v roku 1969, keď účinkoval v divadelných predstaveniach v Londýne. Jeho prvá väčšia rola bola vo filme Francúzova milenka (1981). Vidieť sme ho mohli aj v ďalších filmoch, napríklad Swannova láska, Misia, Kafka, Posadnutosť, Dom duchov, Muž so železnou maskou, Kupec Benátsky, Kráľovstvo nebeské, Eragon, a v mnohých iných.




Jeremy má staršieho brata, Christophera a staršiu sestru, Felicity Anne.
V roku 1978 sa oženil s Írskou herečkou Sinéad Cusack, s ktorou má dvoch synov. Samuel James Brefni Irons (1978) - fotograf a Maximilian Paul Diarmuid Irons (1985) - herec.
V Írsku vlastní Kilcoe Castle, v ktorom býva.


V roku 1991 na odovzdávaní cien Tony Awards, ako jeden z mála celebrít, mal na sebe pripnutú červenú stuhu na podporu boja proti AIDS a bol prvý herec, ktorý ju nosil aj na obrazovke.

Miluje kone (môj človek :-)), lyžovanie, prácu v záhrade a prírodu. Neznáša varenie. Predtým, ako sa stal hercom, pracoval ako asistent manažéra, upratovač a pouličný muzikant.

Jeho výroky:
What a camera likes are eyes which have life and tell a story.

I've never been passionate about acting, and I find more and more that I work to live the life I want to live. An actor like Al Pacino lives to act. I'm not sure though, there's something about the detachment I have, the feeling of the lack of importance about what I do, that is healthy.


Síce som ho nikdy nestretla, ale považujem ho za veľmi príjemného a elegantného pána, ktorý čím je starší, tým je krajší. Aspoň podľa mňa. Veď posúďte sami :-)

Najčastejšie som ho videla v telke s cigaretou, a tak si ho asi budem aj pamätať.
     

2 komentáre:

  1. takto ti poviem... ja by som ho brala už len pre ten jeho zámok :D alebo aspoň jedného z jeho synov :D

    OdpovedaťOdstrániť