26. októbra 2010

My second life in Canada (report 4)




Mne sa asi zdá. Žeby sa mi už konečne začalo dariť? Alebo je to len planý poplach? Uvidíme zajtra. Mám totižto až 3 pohovory kvôli práci, tak som zvedavá, čo z toho bude. Veď už tu budem presne 4 týždne a zatiaľ sa mi ozvalo len pár ľudí. Ešte že mám kde bývať a čo jesť, inak neviem...  Tak držte zajtra palce, nech sa mi konečne zadarí. Čo ste na Slovensku, tak u vás to bude večer a tu v Kanade na obed.

A keď tá dobrá nálada nie a nie zmiznúť, mohla by som vám napísať nejaké zaujímavosti, čo som si tu zatiaľ všimla. Takže:

1. majú tu veľmi nízku daň za tovary a služby, len 5%. Za základné potraviny neplatia ale daň vôbec.

2. majú tu strašne chlórovú vodu, teda aspoň pre mňa je dosť chlórová. Ale ja som vychovaná na dobrej vode z vlastnej studne, keďže som nebývala v meste na Slovensku. A tu nastáva problém. Ak si kupujete nejakú vodu, tak zaplatíte tak isto za fľašu ako za tú vodu (napr. za 2L fľašu zaplatíte 25 centov depozit, ktorý je vám ale pri odovzdaní do zberne vrátený. Alebo kartón 12tich pollitrových fliaš s obyčajnou vodou stojí 99 centov ale depozit za fľaše je 1,20 dolára.)

3. Kanaďania, teda aspoň tu v Alberte, majú na autách ŠPZky len vzadu, vpredu majú značku auta alebo tam nemajú buď nič, alebo namiesto ŠPZky majú nejaký obrázok, ktorý vystihuje ich provinciu. Tu v Alberte, keďže sme Wild Rose Country, tak tam majú obrázok ruže. Ale to som videla len veľmi veľmi zriedka (myslím, že to majú len veteráni a aj to je tuším vlčí mak).

4. sú veľmi ohľaduplní. Teda aspoň čo sa týka chodcov. Keď idem po chodníku a ešte ani nemôžu tušiť, že budem prechádzať cez cestu a oni sú akurát na prechode (ktorý majú iný ako my, nemajú zebru ale len dva pásy kolmo na cestu), tak ešte aj cúvnu, aby som mohla prejsť.

5. všetci tu separujú. Či už papier, obaly, sklo, to je jedno. Máme dva smetiaky. Do jedného dávame ostatný odpad a do druhého papier. Ostatné veci, ako fľaše, plechovky, tetrapaky, sklo, dávame do vriec a potom sa to ide odovzdať. Preto v meste neuvidíte žiadny bordel na chodníkoch, pri košoch, pretože napríklad za plechovku vám vrátia 5 centov. A stáva sa, že vidíte nejakého celkom slušne oblečeného človeka a zrazu sa zohne pre fľašu. Aspoň tu majú čisto :-)

Na dnes stačí, nie? Nabudúce budem pokračovať, aby ste toho nemali na jeden deň veľa :-)

1 komentár:

  1. tak držím palce, nech už ti to vyjde
    a tie tvoje postrehy: teda wow, to normálne znie ako civilizácia, nie ako tá džungľa toť hľa tu :D

    OdpovedaťOdstrániť